Kajian Sunda "Ngeureuyeuh Meumeuneur Shalat "
Dimana urang neja ngalaksanaken sholat
kalawan miharep jadi sok komo di tampi maka sayogyana urang soson soson dina
midamelna tikawit dugi ka akhirna cumpon syarat jeung rukunna turta laksana
pasunatanana nebihan pangbatalanana malah nu utami hate urang bisa hadir
/khusyu dina eta sholat margi estuning nu nangtuken nilai sholat ditarima jeung
henteu eta sakumaha kadar ka khusyuna
Ka sauran mam ghozali “penting piken tiasa khsyu, hadir manah dina shalat ngahadirken manah ti
kawit padamelan sateacan sholat,
Hal eta ka hartos pisan margi shalat
lain padamelan sagawayah nu hade di togtag kayaning tuang jeung leeut
Tina hal
eta nya minangka pagaweaan nu kalakon memeh prak laksana sholat teh nyaeta :1. Adzan
Adzan mangrupaken pagawean nu jadi
ladang ibadah ker anu ngalaksanakenana jeung anu ngadanguna lamun nilik kana
faidahna mah tetela adzan teh ibadah anu
ageng kacida nlaina malah kasauran siti ‘Aisyah mah nu dimaksud ku jalmi
nu pang hadena ucap dina ayat
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ
صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ
Jenng saha jalmana
(teu aya ) anu lewih hade ucapna ti jalma anu ngajak ka Alloh jeung midamel
sholeh jeng ngucap : saestuna kaula eta ti rengrengan nu pasrah sumerah QS
fusshilat 33
Taya lian nyaeta jalmi nu tukang
adzan ,
Malah pidawuh Nabi Saw.
"المؤذنون أطول الناس أعناقا يوم
القيامة"
Jalma anu tukang gawe
adzan eta pang panjangna beheung di poe qiyamah (Hr Muslim )
Kasaurana dei
"الإمام ضامن، والمؤذن مؤتمن، فأرشد الله
الأئمة، وغفر للمؤذنين"
Ari imam eta anu
nagging jawab ( kamamumna) ari nu adzan mah eta anu kapercaya maka Alloh
nuduhken ka para imam jeung ngahampura ka tukang adzan ( Hr abi Dawud)
Adzan teh
mangrupaken ibadah anu hukumna sunnat ker salah saurangna lamun sholatna lobaan ( sunnah kifayah ) lamun
nyorangan maka sunnah ker dirina sorangan
Ker jalma nu adzan kacida pentingna
merhatiken tatakrama adzan supados sampurna menang ganjaranana
Anu di antawisna : Nu midamelna sunah
ku pameget sanaos ku murangkalih anu ges hideng, anapon ker para istri mah adzanna minangka kenging keur dirina sorangan atawa
keur jamaah para istri dei
Nyakitu dei Shalat anu di adzanana kedah
shalat fardu anu diwaktuan lain shalat sunnah atawa janazah
Di syaratken tartib tuluy-tuluy, kadenge jeung asup waktuna
kacuali adzan subuh nu kahiji
Keur jalma nu ngupingna di sunahken
ngawaler ku nguihan eta bacaan adazn kajabi dina ngaos حي على الصلاة حي على الفلاح maka walerna ku ngaos لاحولا jeung nalika maca tatswib ( assolatu khoirun )
maka ngaosken Shodaqta wabarorta sanajan teu gaduh abdas atanapi nuju hed ,
junub kecuali nalika sapatemon sareng nuju ka hampangan
Malah upami seer atanapi teras-terasan
adzan nu kakuping oge sami sunnat sadayana di waler nanging nu langkung utami
ngawaler adzan nu mimiti.
Langkung ti eta malar adzan bisa jadi
pang jurung ngalaksanaken shalat bari khusyu maka penting di larapken nalika
nguping adzan sajabi soson-soson dina
ngawalerna urang ngemut yen adzan teh mangrupi pangero ti Alloh Swt. piken
madep ka anjena nyubadananan pangundangna
sedengken panggero ti Alloh teh lain kadar di dunya, da estuna panggero
nu agung mah engke dina poe qiyamah anu bakal mutusken kaayaan diri alatan
sikep urang dina nyubadanana panggero nu ayena di dunya
Emutken kumaha genting jeung
pakewuhna, gemper dibarengan hariwang nandangan panggero ti malaikat nu
netretken kaayaan urang anu hakiki lain pupulasan, naha kumaha urang bakal digero bagja pami
panggerona ‘’ya ayyuhal muminun, mutahaabbun, nanging naudzu Billah pami
panggerona “musyrikun munafiqun fasiqun
dlolimun.

Komentar
Posting Komentar